Z Winnicy Lidla

Jakiś czas temu Lidl ruszył z zupełnie nowym projektem pod nazwą Winnica Lidla. Pomysł prosty, a jednak rewolucyjny – odbił się też szerokim echem w blogosferze, jak zwykle zgrabnie pisała też o tym Winicjatywa. W skrócie można zatem napisać, że jest to kolejny, chwalebny krok we wprowadzaniu win do tej sieci, a sama formuła zapewni z jednej strony możliwość rozbudowy oferty o naprawdę ciekawe etykiety, jednocześnie umożliwiając zgrabne poradzenie sobie z prawnymi aspektami sprzedaży alkoholu przez Internet w Polsce.

Mamy więc takie pozycje, które dostępne są wyłącznie na stronie internetowej. My otrzymaliśmy do degustacji dwie: dość podstawowy, no-name’owy Riesling z Wirtembergii oraz – tu bardzo miła niespodzianka – Bordeaux z apelacji Saint Emilion Grand Cru, które jest najdroższym i podobno najwyżej ocenianym winem z oferty. Sytuacja dość dwubiegunowa, a rozprawiliśmy się z nią tak:

„Württemberg Riesling” 2015

Podstawowy nie musi znaczyć: zły. Pójście w ilość (butelka aż litrowa) nie musi implikować ujmy na jakości. Trójka w przyjętej na etykiecie skali 1-4 (1 – Trocken; 4 – Suss) też nie od razu zwiastować musi tragedię. Podeszliśmy to tego wina z należytym zapasem dobrej woli, spodziewając się po prostu czegoś w swojej „podstawowości” porządnego i rzetelnego. I nawet za bardzo się nie zawiedliśmy.

Barwa wina jest dość „typowa”, ale też trudno byłoby się spodziewać się czegoś nadzwyczajnego. Ot, jasnożółta, świeża, trochę słomkowa. Równie świeży i rześki jest aromat wina: delikatnie kwasowy, kwiatowo-owocowy, a przy tym istotnie subtelny.

Delikatny zgrzyt pojawia się przy wrażeniach smakowych. My przynajmniej tego rodzaju „półsłodkich” win nie darzymy przesadną estymą. Dominują tu całkiem soczyste i świeże jabłka, co sprawia, że wino jest nawet i przyjemne. Ale z drugiej strony raczej mało ciekawe i dość trudno jest napisać o nim cokolwiek więcej.

Na pewno jest to niezła pozycja na imprezę: wino może i nie ma wiele do zaoferowania, ale jest przyjemne, lekkie i powinno dobrze się sprawdzać przy tego typu okazjach. My ocenilibyśmy je na 76 (E.) i 73 (M.) punkty w skali 100-punktowej.

Metryczka

Kraj: Niemcy (Wirtembergia)

Producent: nieznany

Szczep: Riesling

Rok: 2015

Zawartość alkoholu: 11,5%

Miejsce zakupu i cena: przesyłka marketingowa; na stronie Winnicy Lidla – 19,99 zł

 

Virginie de Valandraud
Saint-Emilion Grand Cru 2015

W tej samej przesyłce znalazł się gracz zupełnie innej wagi. No cóż, dość powiedzieć, że nie codziennie zdarza się nam próbować win tej owianej sławą apelacji, a także „do 150 zł” jakoś tak nie stało się dotychczas najpopularniejszym tagiem na tym blogu. Do tematu trzeba było zatem podejść poważnie i z szacunkiem, nawet jeśli nie był on nabożny.

Już barwa zapowiada wino treściwe i masywne: jest ona ciemna, gęsta. Obfituje w fioletowe refleksy, rodzi też skojarzenia z aronią czy czarną porzeczką. Aromat jest bardzo przyjemny, ciepły i subtelny. Trąci słodyczą ciasta drożdżowego z owocami, wyczuwalne są chociażby czereśnie.

Istotnie owocowy i pełny jest także smak tego wina. Sporo się tu dzieje, bo wyraźnie wyczuwalne są i taniny, i gęste, słodsze (czekoladowe? może nawet karmelowe?) tło. Kolejne akcenty bardzo przyjemnie ważą się w tym winie i balansują, a jednocześnie jest ono bardzo przyjazne i powinno się podobać również przy mniej refleksyjnej degustacji. Naprawdę bardzo porządne wino.

Czy jednak warte jest aż 150 zł? W nasze gusty chyba nie trafia aż tak idealnie, bo jednak wolimy propozycje dużo lżejsze. Może trochę prawdy jest też w tym, że wino jest jeszcze trochę zbyt młode i nie wydobyły się w nim jeszcze wszystkie smaki i aromaty. Tak czy inaczej, dla nas wysoka cena raczej działa na niekorzyść przy ogólnej ocenie wina, stąd 84/100 od E. i 81/100 od M.

Metryczka

Kraj: Francja (Bordeaux, Saint Emilion Grand Cru Controlee)

Winnica: Thunevin

Szczepy: Cabernet Franc, Cabernet Sauvignon, Merlot

Rok: 2015

Zawartość alkoholu: 14%

Miejsce zakupu i cena: przesyłka marketingowa; na stronie Winnicy Lidla – 149 zł

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s